söndag 13 december 2009

kvällstankar.

13december, datumet för lucia,
13december, datumet som var vårat.

för fyra år sen blev den 13december något mer än bara dagen då man firar lucia,
det blev dagen då det blev du & jag, det var dagen då något helt nytt började.
jag kan inte med ord förklara hur mycket du betydde för mig då,
det är helt enkelt något helt otroligt, du var otrolig

imorgon är det den 14december,
dagen som egentligen inte hade någon stor betydelse, vilket förändrades förra året.
imorgon är det ett år sen det hände och gud, jag kan inte förklara känslan.
känslan man får av att veta - jag kommer aldrig få träffa personen igen,
det måste vara den värsta känslan alla kan få. iallafall för mig.

du var en stor person i mina ögon,
tack för att jag fick sno lite mer än två och ett halvt år av dig, det betydde sjukt mycket för mig!

joakim, jag saknar dig!

Love is always patient and kind, it is never jealous.
Love is neverboastful or conceited, it is never rude or selfish

It does not takeoffense, and is not resentful.
Love takes no pleasure in other people'ssins but delights in the truth.

it is always ready to excuse, to trust, to hope, and to endure whatever comes.

9 kommentarer:

  1. <3!! fint skrivet stina.

    jag tänker på dig.
    jag finns via telefon och datorn om du behöver prata idag eller imorgon eller vilken dag som helst!
    puss finfina du! <3<3<3

    SvaraRadera
  2. <3! tack my.

    (dikten är inte skriven av mig, så äran att skriva fint får någon annan göra!)

    SvaraRadera
  3. jag menade inte dikten, jag menade det du skrivit sötis! <3

    hjärta dig! :*

    SvaraRadera
  4. dejana: <3

    my: jaha, okej..tack.
    saknar dig sjukt mycket<3 puss

    SvaraRadera
  5. livet borde inte få vara så förbannat orättvist.
    och jävla skit att jag skulle börja lipa nu för att jag läste detta fina du skrivit.
    och som sagt, jag tänker på dig och som alla dina vänner så finns jag också. med körkortet nu så finns jag bara five minutes away and you know it. hjärta på dig plutt

    SvaraRadera
  6. jag saknar dig också stinan en massa och jag önskar att du var här hos mig! <3 puss.

    SvaraRadera
  7. linn: nej, det borde fan inte vara så orättvist, speciellt inte när han hade hela livet framför sig. <3, inte ska du lipa, du är underbar. tack. vi får röka snart någon dag. för idag har jag inte haft så mycket ork :* :*

    my: jag önskar också att jag fick vara hos dig. hade verkligen behövt komma bort härifrån! pusspusspuss<3

    SvaraRadera
  8. puss pårej <3
    och klart som korvspad att vi ska till hogwarts!!!

    SvaraRadera