torsdag 1 oktober 2009

Gävleresan!





Då var man hemma igen och borta från Gävlestaden, staden där de eldar julebockar, staden där doktor kosmos hör hemma, staden där min underbara syster och sambo bor. Jag saknar det redan grymt mycket, jag saknar dom..

Ja, det var så då att jag och Lovve drog upp till Gävle för att bo hos Frida (min syster) och Jocke (hennes boyfriend) i en och en halv vecka! Under denna tid har vi gjort massor, såsom; shoppat, fyndat, ätit, luggigt i Schäslongen, spelat rock band, sjungit singstar, festat, dansat, spelat spel och shoppat ännu mera! :)

I fredags var det sjukt mysigt! Då bjöd Frida oss på middag på Church Street, Restaurangen med cowboytema, som förrätt kom dom och kastade nötter på bordet man fick skala och kasta skalet vart man ville, sen var det mat, fick kyckling med smält mozzarella och potatisskivor, det var hur gott som helst OCH HUR MYCKET SOM HELST, men sjukt gott. Drinkarna fick man i skålar ungefär och till efterrätt fick man geléhallon! Sen var det självklart partyparty på krogen! Lika på lördagen, partyparty alltså, fast då var vi hemma i lägenheten med lite folk och tävlade i singstar och umgicks!

Men nu är man hemma som sagt var.. med en ny skjorta, en ny sjal, massa fina småaskar, 4 cupcakes (tack Lovis, hiih), en ny plånbok, en hylla OCH det bästa av allt: jag är numera 37 vinyler rikare + att jag fick mormor&morfars vinylspelaren av Frida! <3 face="arial">Fast jag älskar inte att vara hemma. Jag vill tillbaka! Jag saknar ju Frida&Jocke + mitt midjebälte som någon fick för sig att knäppa upp och sno på väg ut från krogen. :c Men puss på Frida, Puss på Jocke och Puss på Lovisa <3

2 kommentarer:

  1. Fy fan vilken hemsk bild på mig! xS
    Vi saknar dig/er med.. men det är bara att komma upp snart igen :D
    Puss på dig snuttan<3<3<3<3
    /Frida

    SvaraRadera
  2. nej är det ju inte alls. du är alltid söt i mina ögon :*

    ja det får nog bli en tripp snart!!!! :D

    puss på er! <3

    SvaraRadera